Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  كود جلبك دريايي كود جلبك دريايي

گل و گیاه ظرافت

كود جلبك دريايي چيست و چه مزايايي دارد؟

كود جلبك دريايي

 

مطالعات متعددي در دانشگاه‌هاي بزرگ سراسر جهان، يافته‌هاي مختلفي در مورد اثرات مثبت كود جلبك دريايي را به همراه داشته است. بذرهايي در محلول حاوي جلبك دريايي خيسانده مي‌شوند در مدت زمان كمتري شروع به جوانه‌زني مي‌كنند، توده ريشه‌اي بزرگ‌تري دارند و علاوه بر توليد گياهچه هاي قوي ميزان بيشتري از آن‌ها به رشد خود ادامه خواهند داد. همچنين خيساندن ريشه‌ها در اين محلول از ايجاد شوك حاصل از انتقال نشاء جلوگيري كرده و سرعت رشد ريشه را افزايش مي‌دهد.

گياهاني كه با كود جلبك دريايي تغذيه شده‌اند عملكرد بهتري داشته‌اند براي مثال هر يك گياه شمعداني تعداد گل بيشتري توليد كرد، دانه‌هاي انگور شيرين‌تر، گل ميمون رشد بيشتري پيدا كرد و عملكرد خيار به ميزان ۴۰% افزايش يافت (ميوه‌ها كمتر دچار پوسيدگي و نرم شدگي شدند). بهبود عملكرد پس از كاربرد جلبك دريايي در كشت سيب زميني، توت فرنگي، فلفل، ذرت شيرين، گوجه فرنگي، توت فرنگي، باميه و پرتقال به دست آمد.

بدون شك محلول‌پاشي خريد كود جلبك دريايي بهترين و مؤثرترين روش كاربرد آن است. محلول‌پاشي عصاره كلپ به ميزان ۸ الي ۲۰ برابر مؤثرتر از كاربرد خاكي آن است. كود را به‌صورت ذرات ريز مه محلول‌پاشي كنيد تا وقتي‌كه از سطح برگ گياه به‌صورت قطره بريزد. گياه به‌سرعت كود را جذب خواهد كرد و از روز دوم از اثرات مفيد آن بهره خواهد برد.

براي خريد كود جلبك دريايي و روي و انواع ديگر كود و ساير محصولات كشاورزي به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/7/16 ساعت: ۱۱ توسط:zerafatcom2 :

كود جلبك دريايي

كود جلبك دريايي

باغبانان مابين خيساندن در آب يا شستشوي كامل جلبك‌هاي تازه كنده شده از دريا به خاطر زدودن نمك يك نظر نيستند. بعضي از كارشناسان معتقدند به مدت يك ساعت جلبك‌ها را در آب بخوابانيد يا به مدت يك ساعت جلبك‌ها را كامل شستشو دهيد. برخي ديگر از كارشناسان مي‌گويند مقدار نمك حداقل است و خيساندن در آب باعث مي‌شود كه مواد معدني ارزشمند موجود حذف شود.

عموماً جلبك‌هاي تازه قبل از اينكه به باغ برسند خشك شده‌اند بنابراين راه ديگري وجود دارد كه اين خشك شده‌ها را به همراه لوبيا مخلوط كرده و كمپوست مي‌كنند و روي زمين مانند مالچ مي‌ريزند يا به‌عنوان تقويت‌كننده چايي يا پودر خودشان آن را مي‌سازند. وقتي جلبك‌ها خشك شدند سريعاً در باغ مورداستفاده قرار مي‌گيرند يا آن‌ها را خرد مي‌كنند و با خاك مخلوط مي‌كنند. تقويت‌كننده جلبكي كه خودتان ساخته‌ايد به‌راحتي خرد يا پودر مي‌شوند و مي‌توان آن را در ميان گياهان پاشيد.

اگر مي‌خواهيد خودتان كود جلبك دريايي بسازيد ابتدا آن‌ها را در سطل يا بشكه‌اي پر از آبي كه قسمتي از آن درپوش دارد خيس كنيد. چندين هفته بگذاريد تا جلبك‌ها در آب بمانند سپس آن‌ها را در بياوريد. كود جلبك دريايي مي‌تواند در ناحيه ريشه موقع آبياري با آب ممزوج شود يا مي‌تواند در اطراف ريشه پاشيده شود. باقيمانده خريد كود جلبك دريايي مي‌تواند با كمپوست لوبيا مخلوط شود و در باغ استفاده شود.

براي خريد كود جلبك دريايي و انواع ديگر كود و ساير محصولات كشاورزي به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/7/13 ساعت: ۱۲ توسط:zerafatcom2 :